Thursday, December 22, 2011

FeAsT yOuR EyES....

Amboi...tajuk, over tau. macam la best sangat. Kalau nak tau, saya ni minat nak cuba2 resipi yang baru. Tapi masak malas dan tak sedap. Masak kuah2 tak berapa minat plak. So, weekend je mula la nak try resipi2 baru. Pastu, paksa orang makan. Hehe. Kesian semua kat rumah dah bertambah berat badan dah. Yang paling bertambah of course la saya n hubby. Sebelum ni ada cuba beberapa resipi, tapi tak tangkap gambar pun. Last weekend baru terasa nak tangkap gambar. Ni dua resipi yang saya cuba.   



Yang ni Korean Egg Rolls. Korean konon. Padahal telur dengan daun bawang je pun, then roll kan telur tu...paling senang kot korean recipe. Dah terpengaruh sangat dengan korean drama. Ini je yang mampu buat setakat ni...Actually resipi yang saya tengok di YouTube, ada campur carrot, tapi takde carrot pulak hari tu. So, dapat la telur dengan daun bawang je...resipi ni saya namakan Secret Garden Egg Rolls...hahahaha

from different angle



This one Tortilla with Breaded Chicken...resipi sendiri je. Tortilla wrap beli yang dah siap. Cebisan ayam buat 'breading procedure'. First, salut cebisan ayam dengan tepung, then telur lepas tu biskut cream crackers yang dihancurkan. Nak buat serbuk roti sendiri tak sempat. Tambah kepingan chachos bbq flavoured untuk feeling ala2 KFC punya tortillas. 

Looking forward to try more new recipes. This weekend maybe cake to celeb8 combo birthdays...hubby-mak-mine...just maybe...hehehe

No comments:

Post a Comment