Saturday, July 31, 2010

CeRiteRA kAMi...

kongsi cerita tentang saat-saat kelahiran our beloved baby boy, Muhammad Umar bin Anas...

pada jam 10.00 malam, 6 Julai 2010, saya telah masuk wad di Klinik Ar-Ridzuan...

tapi disebabkan tak sakit lagi, kontraksi pun lemah...doktor suruh rehat dulu

nurse kata maybe baby nk tunggu 7.7.2010...cantik sket tarikh lahir..hehe

so, malam tu saya ditemani suami tercinta, En Anas, tido la di wad...

tak tido lena pun..risau, debor je

keesokan harinya, 7 Julai 2010, lepas solat Subuh...saya masuk dewan bersalin...bersama hubby yang setia menanti...

nurse pun masuk air dan doktor pecahkan air ketuban...sakit pun mula terasa bila dh masuk air...

pukul 8.30 pagi, sakit makin kerap dan kuat..mujur suami di sisi..kurang sket cuak nye

around 9.50 pagi, doktor suruh start meneran...ye..padan muka saya kerana tak berlatih camne nk meneran...oleh itu, nafas dh la pendek...agak sukar bagi saya...

alhamdulillah...setelah berusaha dan hampir rasa cam nak lari dari katil dewan bersalin tu,lahirlah seorang baby boy pada jam 10.22 pagi...

beratnya cuma 2.4 kg...tapi saya tetap menerima beberapa jahitan...yang sepatutnya tak perlu pn sebab baby kecik je...

tu la...kepada kawan2...first time nk dpt baby..berlatih la untuk meneran...heee....

alhamdulillah..syukur pada ALLAH

terima kasih pada suamiku sayang

2 comments:

  1. lame kumenanti post ni... qiera... gambar baby plz....=)

    ReplyDelete
  2. sila upload gmba baby umar yer...aunty lely nk tgk..

    ReplyDelete